No Lighting
- Self generating external rotor, CDI Ignition system- no battery required eliminating need for battery charger
- External low inertia rotor for rapid acceleration
- Precise and stable ignition with separate pick-up coil
- Billet machined stator base plate allows for easy timing adjustment
- Rotor features high energy magnets which give a strong spark for easy starting and maximum performance
- Kit is a direct fitment with no modifications needed
- The rotor is precision machined for almost perfect balance. Taper and keyway are made for exact fitting on the crank shaft
NOTE: This is an ignition only kit with no lighting facility.
Please examine carefully the size of the crankshaft (which has an internal thread) and the recess (which is 4mm (0.16")) for the stator plate on your bike as these can be different when bikes have been customised (see crankshaft photo). See our kit STK-255 if your bike has a longer crankshaft, and deeper recess(16mm (0.16")) for the stator base plate (link in related products below).
Race ignition system, high spark energy, self generating CDI, no battery, points, etc.
Internal crankshaft measure 16.5mm (0.65").
The spark energy and the timing are produced by the stator copil. The exact advance curve is determined by the stator + CDI combination.
Low inertia rotor for rapid acceleration.
Precise and stable ignition with separate pick-up coil.
High quality electroplating and stainless steel fittings (where possible) are used for maximum corrosion protection.
Kit is a direct fitment with no modifications needed.
The rotor is precision machined for almost perfect balance. Taper and keyway are made for exact fitting on the crank shaft.
Easy timing set-up, adjustment is via slotted holes with setting markings shown on the rotor and stator.
Rotor weight - 0.38kg (0.84lbs). Complete kit weight - 1.95kg (4.3lbs).
STK-255 - Stator Kit for Suzuki GT500 - see related products below.
Manufactured in the UK.
In common with other suppliers we are unable to offer warranty for electrical components used for racing.
Team-Carmo
デジタルイグニッションシステム.
当社のデジタルイグニッションシステムは3年間の保証付きです。
Carmoのデジタルイグニッションシステムは、高電圧のピーク、欠陥のあるHTコイルと逆のバッテリー接続から保護されています。
この保護は、オートバイの電子機器に欠陥があっても、Carmoのデジタルイグニッションがすぐに破損しないことを意味します。
欠陥のある電子機器を搭載したバイクを長期間使用した場合でも、Carmoデジタルイグニッションシステムにダメージを与える可能性があります。
つまり、電気的な問題を解決しなければ、Carmoデジタルイグニッションはしばらくして壊れてしまう可能性があります。
調査の結果、Carmoデジタルイグニッションが欠陥のある電気部品によってダメージを受けたことが判明した場合、保証の権利は無効となります。
このような状況が発生した場合、私たちは可能な限りコストを抑えるために点火システムの修理を試みます。
システムが修理不可能な場合は、新製品を低価格で提供します。
私たちの交換システムの1つを購入する際に、オリジナルの点火モジュールを無料でテストします。
このテストでは、オリジナルのモジュールが故障した原因を突き止めることができます。
こうすることで、オリジナルのモジュールが本当に交換を必要としているかどうかを確実に知ることができ、まだ知られていない他の電気的な問題を解決することができます。
チーム・カルモ。
www.DeepL.com/Translator(無料版)で翻訳しました。
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